В днешно време има много уеб сайтове, в които работодателите могат да качат обява за търсене на кандидати за работа, а пък те от своя страна лесно могат да отговорят като за това е необходимо да имат регистрация. Такива сайтове са jobs.bg, jobtiger.bg, karieri.bg и др. подобни.
„Уеб сайтовете направиха революция в набирането на персонал преди повече от 15 години. Социалните мрежи правят същото в момента, нo по по-целенасочен начин. Компаниите разбират, че чрез социалните мрежи могат да намерят най-добрият служител, без да е необходимо да инвестират в това." казва Дан Финиган, президент и изпълнителен директор на Jobvite.
За набиране на персонал се използват и професионални мрежи като LinkedIn, Xing, Viadeo и др. Тяхната цел е създаване на бизнес контакти. Чрез мрежата всеки един може да представи своите професионални умения. Чрез LinkedIn например напълно безплатно работодателите могат да намерят специалистите, които са им необходими без да се налага да създават обяви, като информацията е легитимна. Чрез платформата работодателите могат да преглеждат профилите на богата база от търсещи работа професионалисти като могат да видят техните професионални контакти, които са изградили чрез мрежата, уменията, репутацията, които притежават - информацията в LinkedIn служи като CV, дори с по-подробна информация.
Използват се и социални мрежи като Facebook. Основното им предназначение всъщност е за поддържане на контакт с познати и приятели, чрез предоставяне на лични данни и споделяне на информация, свързана с техните лични хобита. Въпреки това такива платформи също се използват от някои работодатели за набиране на кадри, но този метод може да бъде „нож с две остриета", защото съдържанието на профилите може да бъде с не дотам пълна достоверност.
Със съществуването на програми като Skype, които предлагат
безплатна видео връзка между двама и повече човека чрез интернет, е нормално
работодателите да видят потенциала им като средство за интервю с кандидатстващите за
работа. Особено когато кандидатстващите са твърде много и е възможно фирмата да
няма времевата или пространствена възможност да поканят всички кандидати за
разговор „очи в очи", методът на видео интервюто за работа е в голяма помощ.
Недостатъкът без
съмнение е, че контактът „на живо" го няма в случая, но в много отношения видео интервюто има
много допирни точки с истинския контакт с другия човек и няма друга алтернатива,
която да се доближава до такава степен с интервюто „на живо" за работа.
Няма коментари:
Публикуване на коментар