Хедхънтингът представлява директен и конфиденциален рикрутмънт подход към високо квалифицирани професионалисти, работещи в конкурентни или близки по-бизнес процес и структури организации на сходни позиции с цел откриване и привличане на топ мениджъри за мисията на клиента. Това предполага, че при изпълняване на този вид услуга за набиране на персонал по-активната страна е тази на работодателя, а не на бъдещия работник. Чрез този метод по-големите компании целят да „откраднат" важните и ценни кадри от по-малките фирми или от своите конкуренти с цел да се развият по-бързо от тях. Също така е важно да се отбележи, че тази услуга е най-подходяща за набиране на персонал на високи управленски позиции, понеже самият метод изисква да бъдат „съблазнени" кандидатите с по-високи материални блага, отколкото са получавали при предишните си работодатели.
Хедхънтингът в България стартира през 2002-2003г., когато в частни агенции започва реализирането на частични практики по хедхънтинг, но без това да е основната дейност на въпросните агенции. У нас този метод за набиране на персонал не е толкова известен и не се извършва онлайн.
Няма коментари:
Публикуване на коментар